3080651308 |
El paper del mestre en el procés d’acompanyament dels infants: Promoció del benestar |
2017-2018 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
17/10/2017 - 12/12/2017 (21 hores) de 12:30h a 14:00h |
|
ESC Vall de Palau |
|
c. de l'Urgell, 9 (Sant Andreu de la Barca)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es pretén consolidar el projecte d'educació emocional iniciat el curs passat per incloure l'educació emocional en el dia a dia de l'escola.
|
| |
Objectius |
- Consciència de la rellevància de l’educació emocional per a afavorir el benestar de l’infant i/o adolescent.
- Eeines per a incloure l’educació emocional en la intervenció educativa.
- Concretar pautes d’actuació per a educar en emocions des del propi desenvolupament d’habilitats socioemocionals a nivell personal, com a educadors/es.
- Aportar eines per a acompanyar el creixement personal de l’infant/adolescent a nivell intern i extern des d’una mirada sistèmica.
- Conèixer els conceptes claus de la mirada sistèmica.
|
| |
Continguts |
BLOC 1: Mirada sistèmica
Introducció i treball dels conceptes claus de la pedagogia sistèmica que faciliten a l’educador/a una mirada amplia i global dels infants i les seves famílies.
BLOC 2: PDA Bullying
Anàlisi de diferents elements de l'assetjament entre iguals. Eines per a la comprensió dels agents implicats (agressor/a, víctima, espectadors/es), propostes de prevenció (factors protectors i actius pel benestar), recursos per a la detecció i el diagnòstic (tipificació), eines per a la intervenció amb els diferents agents (implicats/des i cercles d’acció) i eines per a la restauració i comprensió del dolor. Presentació i anàlisi del Protocol PDA Bullying d’intervenció integral davant la violència, mapeig d’actius, desenvolupament de recursos, xarxa PDA.
BLOC 3: Recursos educació emocional
Eines introductòries cap el desenvolupament d’habilitats socioemocionals per a la vida, la pròpia gestió emocional i pel treball cap a l’objectiu de benestar. Foment d’habilitats socioemocionals relacionades amb l’autonomia emocional i la competència social. Eines per a dur a l’acció les eleccions conscients, internes i externes, tant a nivell personal com de grup.
|
| |
Formador/a |
Ramiro Ortegón
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
17/10/2017 |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
dimarts |
12/12/2017 |
- |
- |
|
| |